Verrassend eenvoudig en snel mobiel betaald worden
Gratis voor Payconiq by Bancontact en MyBREEX-klanten.
Met Payconiq kunnen uw klanten via hun smartphone betalen. Vlot en veilig, ook voor u als handelaar. Uw klanten hebben enkel de Payconiq by Bancontact-app op hun smartphone nodig. Zelf werkt u gewoon vanuit MyBREEX. U kunt alle transacties live volgen vanuit MyBREEX.
Voor Payconiq by Bancontact hoeft u niet extra te investeren. Er zijn ook geen abonnementskosten. De enige kost is die per transactie: 20 cent voor een online betaling.
Payconiq by Bancontact is 100% veilig: als handelaar weet u bij elke transactie meteen of deze geslaagd is. U hebt ook geen contant geld meer nodig in uw kassa. ‘s Avonds langs de bank gaan hoeft niet meer. Veilig én handig dus.
Hoe betalen uw klanten uw factuur sneller? Via de QR-code!
Uw klanten ontvangen een factuur van u met een QR-code met het Bancontact of Payconiq-logo ernaast. Met de Payconiq by Bancontact-app is het verschuldigde bedrag verrassend eenvoudig betaald!
Hoe activeren in MyBREEX?
Iedere Payconiq by Bancontact-klant kan gratis gebruikmaken van het partnership tussen Payconiq by Bancontact en BREEX. U kunt deze koppeling gratis activeren via 'Instellingen > Integraties > Payconiq by Bancontact'. Bewaar de API key die u van het Payconiq by Bancontact-team hebt ontvangen in BREEX. Deze unieke code heeft BREEX nodig om de juiste QR-codes te genereren op uw facturen. Indien u nog niet over een Payconiq-API key beschikt, neem dan onmiddellijk contact op met uw contactpersoon bij Payconiq by Bancontact via info@payconiq.be of op +3227930143.
Na succesvol activeren van de API key is de integratie tussen Payconiq by Bancontact & BREEX actief.
Iedere nieuwe factuur die u vanaf dat moment aanmaakt, zal automatisch een Payconiq by Bancontact-QR-code ontvangen. Uw klanten kunnen vanaf vandaag uw facturen eenvoudig betalen vanop hun gsm met de gratis Payconiq by Bancontact-app.
Zodra een klant betaald heeft via Payconiq by Bancontact zal er onmiddellijk een melding komen in de log van de factuur en zal MyBREEX u een mail sturen met de melding dat deze factuur betaald is. Zodra de transactie zichtbaar is in de rubriek 'Bank' zal deze automatisch gekoppeld worden aan de juiste factuur. Hierdoor zal de factuur automatisch de juiste status krijgen en bent u steeds op de hoogte van de status van uw inkomsten.
FAQ
"Ik zie de QR-code niet verschijnen op mijn facturen nadat ik de koppeling heb geactiveerd?"
Controleer via 'Instellingen > Huisstijl > Factuur > Beheer' of de unieke sleutel '$Order.PaymentQR$' beschikbaar is in de opmaak van uw factuurlay-out. De locatie van deze sleutel bepaalt waar de QR-code getoond zal worden op uw factuur.
"Kan ik met de app voor elk bedrag betalingen doen of ontvangen?"
Voor mobiele (via QR-code) en contactloze betalingen met de Payconiq by Bancontact-app gelden verschillende limieten. U doet een mobiele betaling via het scannen van een Payconiq-QR-code en u hebt een bankrekening bij Belfius, ING, KBC, CBC of KBC Brussels? Dan bepaalt uw bank de betalingslimieten. Consulteer hiervoor de algemene voorwaarden van uw bank. Bent u klant bij een andere bank, dan geldt er een betalingslimiet van € 150 per week.
Meer informatie nodig? https://www.payconiq.be/nl/faq?audience=professioneel