Exact Online

In Exact Online heeft iedere klant een eigen digitale brievenbus. 

Een veelgestelde vraag aan MyBREEX Customer Support is hoe documenten (verkoopfacturen, aankoopfacturen, documenten) verzonden worden naar het Exact Online dossier van een boekhouder of accountant. 

Om informatie aan Exact Online (EOL) ter verwerking aan te leveren moet de beheerder de Exact Online-koppeling activeren via 'Instellingen' > 'Koppelingen' > 'Exact Online'.

Deze brievenbussen in Exact Online kunnen worden gebruikt voor het uitwisselen van e-mails tussen administraties, om belastingaangiften te verzenden en om facturen of ontvangsten te uploaden. In het overzicht van de digitale brievenbus worden alle berichten getoond die zijn uitgewisseld via de brievenbus. Er zijn filters beschikbaar om een specifieke selectie te maken. 

De integratie met Exact Online is enkel zichtbaar voor boekhouders en ondernemers die niet gekoppeld zijn met een boekhouder. Bent u ondernemer en ziet u de Exact Online integratie niet, neem dan contact op met uw boekhouder. Voor meer informatie: help.exactonline.com 

Ik ben boekhouder en wens mijn Exact Online accountantprofiel te koppelen met MyBREEX. 

Voordelen: 

1) U kunt heel gemakkelijk nieuwe dossiers aanmaken op basis van de beschikbare informatie in Exact Online
2) De klanten en leveranciers van het dossier worden automatisch overgenomen vanuit Exact Online
3) De inkomende en uitgaande facturen worden automatisch gesynchroniseerd met de digitale brievenbus in Exact Online
4) De inkomende en uitgaande facturen worden automatisch geboekt naar de grootboekrekening in MyBREEX 

Hoe (eenmalig) activeren? 

1) Open uw accountantsprofiel in MyBREEX en klik op 'Instellingen'
2) Klik op 'Integraties'
3) Klik op de Exact Online App en vervolgens op de knop 'Verbinden'
4) U ziet een pagina in Exact Online waar u de Exact Online Gecertificeerde MyBREEX APP toestemming moet geven
5) Nadat u toestemming gegeven hebt, krijgt u de melding dat de koppeling actief is. 

Hoe maak ik dossiers aan in MyBREEX vanuit Exact Online? 

1) Klik op het menu Klanten (navigatie links)
2) Klik op 'Voeg toe vanuit boekhoudpakket'
3) U zult een overzicht krijgen van alle beschikbare dossiers in Exact Online waar u de MyBREEX app op hebt geïnstalleerd
4) Selecteer de vinkjes voor de dossiers die u wenst te activeren, voorzie het juiste e-mail adres en klik op 'Toevoegen of opnieuw synchroniseren' (uw klanten krijgen nog geen bericht)
5) U zult merken dat na enkele seconden de lijst met klanten in uw overzicht compleet is. Dit kan even duren afhankelijk van het dossier.
6) Voor iedere klant is er een MyBREEX dossier aangemaakt, de klanten en leveranciers van dat dossier zijn overgenomen vanuit Exact Online en de facturen worden automatisch doorgestuurd naar Exact Online op basis van de integratie-instelling per dossier.

Hoe snel worden de facturen in het dossier doorgestuurd naar Exact Online vanuit MyBREEX?  

Er zijn 3 frequenties waarmee de facturen worden verzonden. 

Nooit: alle facturen worden enkel manueel door een gebruiker verzonden.
Laatste maand: alle facturen van vorige maand(en) worden automatisch verzonden naar de boekhouder op basis van onderstaande integraties (10 min vertraging).
Onmiddellijk: alle facturen worden automatisch verzonden naar de boekhouder op basis van onderstaande integraties (10 min vertraging). 

Standaard staat dit ingesteld op nooit. Wijzig de frequentie en klik op 'Opslaan' voordat MyBREEX de facturen automatisch doorstuurt naar Exact Online .

Proficiat, uw accountantsdossier is nu actief gekoppeld met uw Exact Online. Indien u nog vragen of opmerkingen heeft, aarzel dan niet om gebruik te maken van de knop 'stel een vraag/meld een probleem' rechts onderaan in MyBREEX.